פתק ולא למורה!

אחד האוספים היותר חביב עלי ועל רבים, אלו דפי ממו! כאלו במגוון רחב של צורות, גדלים וצבעים אשר ניתן להדביק בכל מקום, מבלי להשאיר עקבות.
גם ההיסטוריה של ייצור הפתקים הללו מעניינת מאד ונולדה מפספוס! כאשר חוקר הדבק ספנסר סילבר, מחברת M3 ניסה לפתח דבק חזק, אבל ממש חזק, אך כל נסיונותיו עלו בתוהו.
באחד הנסיונות שלו בשנת 1968 הוא מצא נוסחא לדבק חלש, אשר ניתן להדביק ולהסיר אותו מבלי שישאיר סימנים או נזק, אך לא עשה עימו דבר.
עד אשר כמה שנים לאחר מכן, מדען בחברה, זמר חובבן בשם ארתור פריי, חיפש סימניות שיחליפו את הפתקים הקטנים ששימשו אותו לסמן את הדף הנכון בחוברת התווים, אשר רק תסכלו אותו כאשר נפלו כל הזמן על הרצפה.
הדרך להכרות עם ההמצאה של ספנסר הייתה קצרה ומשם הכל הסטוריה והרעיון המבריק הפך לפטנט מצליח…

 

איך הגענו לספר את סיפור חייהם של הפתקים האלו?
מהסיבה שהפתקים האלו משמשים אותי בתהליך תכנון ומחקר של הממשקים אותם אני מאפיינת ועל כך כתבתי הפעם.

 

אבל לפני כן, מזמינה אתכם להכניס כאן את המייל שלכם וכל פעם כשיש פוסט חדש, אני אקרא לכם לכאן : )

~ ~ ~

אחד התחומים היותר מרתקים שיש היום לטעמי, זהו תחום אפיון חווית משתמש, (User Experience Design (UX

תחום שדורש כל כך הרבה מיומנויות וכל התהליך של קבלת מוצר מוגמר, תלוי בו ומבוסס עליו.

 

והפעם כמה מילים על ארכיטקטורת מידע והיררכיה,

זהו שלב שמגיע אחרי (ובשילוב) הרבה שלבים מקדימים, כגון:

בניית פרסונות, מחקרים, סקרים, תצפיות, סטוריבורדים ועוד ועוד.

 

לאחר כל הנ"ל הגענו לשלב של סידור כל המידע האדיר שאספנו, מה שיתבטא לאחר מכן באתר:

1. אלו דברים חשובים אנו רוצים להציף בדף הבית.

2. אלו קטגוריות יהיו באתר.

3. ואיך ננווט את הגולש בין החומרים בצורה מסודרת.

 

אגב באתר שכבר קיים, נוכל למצוא הרבה אוצרות! (במידה ויש לנו אפשרות חיפוש באתר וחיבור לגוגל אנליטיקס).

ולראות את כל מונחי החיפוש שהגולשים שלנו חיפשו באתר שלנו,

וללמוד מזה המון! איזה מידע הגולשים מחפשים והאם אנו מספקים להם את המידע הזה כמו שצריך.

 

ארכיטקטורת מידע, הינה בעיקר עבור אתרי תוכן ומאד מזכירה את תפקיד הספרן, אשר דואג לסדר כל ספר בקטגוריה המתאימה לו.

התפקיד שלי בשלב הזה, זה לארגן את החומר בצורה כזו שבסופו של דבר תספק לגולש גישה מהירה, קלה לתוכן העצום שיש באתר, (הן ע"י ניווט והן ע"י חיפוש) ובצורה חכמה, כזו שתאפשר גם בעתיד להתרחב עם תוכן נוסף.

 

באתרי תוכן, יש לנו כל כך הרבה מידע, כתבות סרטונים וכדו' המטרה לחלק את החומר לקבוצות בעלות ערך למשתמשים, לפי קטגוריות ע"מ שהגולשים ימצאו בקלות את מה שהם מחפשים.

ואת זה אני עושה ע"י מיון כרטיסיות (Card Sorting).

 

וזה אחד השלבים היותר מאתגרים בתהליך!

 

לקחת פתקי ממו ולהתחיל לשפוך בתוכם את כל החומר שאמור להיות באתר או בפורטל, פשוט לכתוב הכל הכל!

ולאחר מכן להכין ערימה ענקית כזו של פתקים,

ואז:

1. אני יושבת בעצמי ומסדרת את כל הפתקים בצורה מסודרת לפי הקטגוריות.

2. אני מושיבה על הפתקים כמה אנשים מקהל היעד של הממשק, בד"כ אלו הם אותם אנשים שהיוו עבורי מקור לסקרים המקדימים – ומבקשת מהם לסדר, איך שהם מבינים,

ואז משווה בין השתיים!

 

מה השלב הבא לאחר שאנחנו סגורים על הקטגוריות וההיררכיה?

מעבירים את כל המידע לתוכנה מתאימה (אני משתמשת באפשרות שAXURE נותנת) ומייצרים עץ מסודר, עם כל התכנים.

כזה שישמש אותנו לאורך כל התהליך ויבוא לידי ביטוי באתר,

אשר בסופו של תהליך, ישמש את הגולש ויכוון אותו בצורה מסודרת ומקוטלגת בין תכני האתר, מבלי לפספס שום תוכן שיכול לנבוע מתכנון לקוי.

המלצה שלי, אל תוותרו על השלב הזה! לא רק באתרי תוכן/פורטלים גדולים, אפילו באתרים קטנים ואפילו בבלוגים! זה שלב מאתגר והתועלת שלו רבה!

 

ולסיום צילומים שלי בזמן אמת, פתקים לפני המסדר : )

posא3

post1

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *